Smart Media Meetups

Een gezonde mediasector mist geen enkele kans om zichzelf heruit te vinden.

Dit project krijgt steun van steun van MediaNet Vlaanderen en de Belgian Association of Marketing.

Kansen voor de mediasector

De Vlaamse en Brusselse mediabedrijven bieden werk aan meer dan 70.000 mensen. En zorgen voor 2,5% van het plaatselijke BNP.

Indrukwekkende cijfers, maar er is zeker nog ruimte voor verdere groei. Om die te realiseren, brengen de Smart Media Meetups alle stakeholders samen. Ze denken na over manieren om nieuwe markten te verkennen. Bijvoorbeeld door zich te laten inspireren door lokale en internationale initiatieven.

Kennisuitwisseling

De Smart Media Meetups reiken de hand naar:

  • stakeholders uit de mediasector en aanverwante sectoren
  • vertegenwoordigers van verschillende overheidsniveaus.
  • onderzoekers

Zij krijgen via de Smart Media Meetups inzicht in Vlaamse, Europese en Brusselse beleidsinstrumenten. Zoals steunprogramma’s van VLAIO, Innoviris of imec.icon. Ze kunnen ook kennis maken met de kansen en de kennis die voortkomen uit de Antwerp Smart Zone en Living Labs, waar vaak relevante mediadiensten worden ontwikkeld of getest.

Daarnaast promoten de Smart Media Meetups kennisuitwisseling tussen de deelnemers en lokale en internationale partners en leden. Door zich te laven aan best practices uit het brede media-ecosysteem kunnen ze aanknopen met innovatie, samenwerking en groei.

Partners

De Smart Media Meetups zijn een initiatief van imec en Mediahub Brussel, met steun van MediaNet Vlaanderen en de Belgian Association of Marketing.

Deelnemen?

Alle Smart Media Meetups vind je terug in de kalender van MediaNet Vlaanderen.

Heb je nog vragen? Stuur ons een e-mail.