VR-KUUB

VR-KUUB

VR-game waar leerlingen interactief samenwerken om probleemstellingen in de virtuele kubus op te lossen.

Leerkrachten staan voor gigantische uitdagingen. Ze moeten leerlingen klaarstomen voor de wereld van morgen en moeten er tegelijk in slagen om de leerlingen blijvend te motiveren. VR-KUUB reikt leerkrachten van het 6e leerjaar en de 1e graad van het secundair onderwijs handvaten aan om dit te realiseren. Het project brengt jongeren op een speelse en laagdrempelige manier in aanraking met de wereld van Virtual Reality (VR). Concreet komt één leerling terecht in de VR omgeving, deze leerling is afhankelijk van de klasgenoten om uit de kubus te ontsnappen. De klasgenoten gaan op zoek naar antwoorden op de bijhorende website om die ene leerling te kunnen bevrijden. Het project zet zo niet alleen in op het verwerven van samenwerkings- en zelfsturende vaardigheden, maar ook op de transversale leerdoelen waardoor dit voor elke leerkracht inzetbaar is.

Dit project zal worden uitgevoerd door scholengroep 20 Zuid-Oost Vlaanderen, Middenschool Geraardsbergen en BS Centrum.

Video

Accepteer marketing-cookies om deze content te kunnen bekijken.
Cookie-instellingen

Downloads