Projectomschrijving

Leerkrachten moeten leerlingen klaarstomen voor de wereld van morgen én hen tegelijkertijd blijven motiveren. VR-KUUB reikt leerkrachten van het 6e leerjaar en de 1e graad van het secundair onderwijs handvaten aan om dit te realiseren. Het project brengt jongeren op een speelse en laagdrempelige manier in aanraking met de wereld van Virtual Reality (VR). Concreet komt één leerling terecht in de VR-omgeving, die afhankelijk is van de klasgenoten om uit de kubus te ontsnappen. De klasgenoten gaan op zoek naar antwoorden om de leerling te kunnen bevrijden. VR-KUUB zet zo sterk in op het verwerven van samenwerkings- en zelfsturende vaardigheden. Via het CMS-systeem kun je bovendien zelf oefeningen ontwikkelen, waardoor de inhoud van de raadsels in de kubus naadloos aansluiten bij jouw leerinhoud.

Dit project werd uitgevoerd door Scholengroep 20 Zuid-Oost Vlaanderen, Middenschool Geraardsbergen en BS Centrum i.s.m. Bits of Love en Cybernetic Walrus.

Video

Accepteer marketing-cookies om deze content te kunnen bekijken.
Cookie-instellingen

Aan de slag

Interesse om VR-KUUB in jouw klas in te zetten? Indien je beschikt over een VR-headset, kun je de basisapplicatie gratis gebruiken. Om zelf oefeningen aan te maken, kun je een jaarlicentie aankopen.

Meer info

Downloads