I-learn
/Meer dan honderd Vlaamse scholen aan de slag met i-Learn MyWay

Meer dan honderd Vlaamse scholen aan de slag met i-Learn MyWay

Imec en KU Leuven lanceren gratis online portaal dat leren op maat mogelijk maakt

Over i-Learn

Projectwebsite: www.i-learn.vlaanderen

Infowebsite voor scholen: www.i-learn.be

Over imec

Met meer dan 5.000 medewerkers van overal ter wereld, topwetenschappers en experten in verschillende onderzoeksdisciplines, een zeer geavanceerde R&D infrastructuur, en een uitgebreid partnernetwerk van wereldleiders uit de hightech-industrie, farma, ICT, ... Vlaamse en internationale bedrijven, start-ups, de academische wereld en kenniscentra, is imec ‘s werelds grootste onafhankelijke onderzoekscentrum in nano-elektronica en digitale technologie. Imecs onderzoek omvat geavanceerde halfgeleidertechnologie en siliciumfotonica, oplossingen voor slimme gezondheidzorg, duurzame energie, duurzame mobiliteit en slimme steden, artificiële intelligentie, 5G-communicatie en sensortechnologieën en nog veel meer.

Imec zet zijn expertise en industrieel netwerk ook in om duurzame maatschappelijke impact in Vlaanderen te creëren. Zo ondersteunt imec zowel kleinere organisaties die over beperkte R&D-middelen beschikken als grotere bedrijven in hun innovatieproces. Imec draagt als strategisch onderzoekscentrum en actieve speler in netwerkorganisaties en sectorfederaties bij aan het innovatienetwerk in Vlaanderen door de publieke sector en private sector in Vlaanderen samen te brengen, de uitwisseling van open data mogelijk te maken, en kennisuitwisseling te stimuleren.

Imec neemt met zijn smart education-programma ook een voortrekkersrol op in het gericht inzetten van nieuwe technologie in onderwijs en opleiding. Het doet daarbij zowel strategisch basisonderzoek rond adaptief en gepersonaliseerd leren, technologische gebruikersonderzoek in de praktijk als bottom-up implementatieprojecten in scholen via Smart Education@Schools. Met i-Learn tekent imec nu ook mee voor een grootschalig project met Vlaanderenbrede uitrol en implementatie. Het ganse imec smart education programma is getrokken door itec als imec-onderzoeksteam van KU Leuven, samen met de imec-teams IDLab en MICT van UGent en SMIT van VUB.

Imec heeft zijn hoofdkantoor in Leuven, onderzoeksgroepen verspreid over de Vlaamse universiteiten, in Nederland, Taiwan en de VS, en vertegenwoordiging in China, Japan en India. In 2020 bedroegen de bedrijfsopbrengsten van imec 680 miljoen euro.

Meer informatie: www.imec.be

Imec is een geregistreerde merknaam voor de activiteiten van imec International (IMEC International, stichting van openbaar nut naar Belgisch recht), imec België (IMEC vzw, gesteund door de Vlaamse overheid), imec Nederland (Stichting IMEC Nederland, gesteund door de Nederlandse overheid), imec Taiwan (IMEC Taiwan Co.), imec China (IMEC Microelectronics Shanghai Co. Ltd.), imec India (IMEC India Private Limited), imec San Francisco (IMEC Inc.) en imec Florida (IMEC USA Nanoelectronics Design Center Inc.).

Over KU Leuven

De KU Leuven werd opgericht in 1425 en is naast één van de oudste ook de meest innovatieve universiteit van Europa (Reuters). Met haar 60 000 studenten en meer dan 20 000 medewerkers is zij bovendien de grootste universiteit van België. Vijftien faculteiten bieden bachelor- en masteropleidingen aan op 10 locaties in Vlaanderen. De verschillende klemtonen en aanpak op de campussen zorgen voor een grote variatie in het onderwijsaanbod. De opleidingen zijn gebaseerd op het onderzoek van meer dan 7000 wetenschappers. Als medeoprichter van de League of European Research Universities (LERU) is KU Leuven zowel nationaal als internationaal een toonaangevende onderzoeksinstelling.

KU Leuven zet sterk in op het integreren van digitaal leren in haar ganse onderwijsaanbod via het Going Digital luik van haar Strategisch Plan en op het professionaliseren van haar didactische teams via KU Leuven Learning Lab. Met i-Learn wil KU Leuven deze aanpak nu ook mee voor het lager en secundair onderwijs mogelijk maken.