Moord op de taaltrein
De resultaten van meest recente peilingen duiden de noodzaak voor het versterken van het Franse taalonderwijs in Vlaanderen. Leerkrachten ondervinden dat de motivatie bij leerlingen voor Frans laag is en de leernoden steeds meer uiteenlopen. Bootc@mp Frans wil leerlingen en leerkrachten hierbij ondersteunen met een game-based en gepersonaliseerd oefenplatform voor het versterken van de Franse taalvaardigheid. Het project richt zich hierbij op de derde graad van het secundair onderwijs met oog op een succesvolle doorstroming naar het hoger onderwijs. Het project biedt een aantrekkelijke en motiverende game dat aansluit op de leefwereld van het doelpubliek en bezit bovendien een dashboard voor het visualiseren van het leerproces per individuele leerling. Met Bootc@mp Frans krijgt de leerkracht zo een tool in handen om de vooruitgang van elke leerling te op te volgen en zo beter in te kunnen spelen op de noden van elke leerling.
Consortiumpartners: Sint- Pieterscollege Jette, Sint-Pieterscollege Leuven, KU Leuven - Instituut voor Levende Talen (ILT), Howest – Digital Arts and Entertainment research en Linguineo BV.