De resultaten van de grote verkeerstoets bij Vlaamse kinderen van het vijfde leerjaar zijn ondermaats. Het aanbrengen van verkeersinzicht is echter niet eenvoudig en resulteert in extra uitdagingen voor onze onderwijsmethode.

VRkeer brengt met zijn serious game in virtual reality (VR) leerlingen meer verkeersinzicht bij via interactieve oefeningen. Leerlingen worden met behulp van een VR-bril en een fietsstuurtje ondergedompeld in levensechte situaties. Niet alleen handelingen zoals je hand uitsteken, bellen, of omkijken, maar ook het omgaan met complexe situaties zoals de dode hoek worden tijdens het spel ingeoefend. En dat zonder hun veiligheid in gevaar te brengen.

Dit project werd uitgevoerd in samenwerking met VBS Broederschool Driegaaien, Technisch Instituut Sint-Carolurs, Universiteit Gent, Odisee hogeschool, Vlaamse stichting Verkeerskunde, Moev, Mobiel vzw, Virtual Learning is Reality, Aeroplane XR en Achilles Design.

Video

Accepteer marketing-cookies om deze content te kunnen bekijken.
Cookie-instellingen

Downloads