TechStartupDay
/Van biomarkers tot slimme vuilnisbakken: deze tech start-ups vervoegen het imec.istart portfolio

Over imec.istart

Imec.istart - imec's business accelerator - wil tech startups helpen succesvol hun bedrijf te starten. Het imec.istart-programma biedt een breed scala aan diensten, zoals initiële financiële injectie (50.000 EUR pre-seed financiering), branchespecifieke coaching en mentoring, toegang tot technologie en kantoorfaciliteiten, toegang tot een breed (inter) nationaal netwerk van partners en investeerders en nog veel meer. Sinds de lancering in 2011 hielp imec.istart meer dan 150 tech start-ups op verschillende gebieden om zich te ontwikkelen tot duurzame ondernemingen.

Imec.istart staat op de 1e plaats in de Europese 'Top University Business Accelerators' van UBI Global

Meer informatie op www.imecistart.com

Imec is ’s werelds toonaangevende onderzoeks- en innovatiehub op het vlak van nano-elektronica en digitale technologie. De combinatie van onze voortrekkersrol in microchiptechnologie en onze software- en ICT-expertise maakt ons uniek. Imec beschikt over een unieke infrastructuur en een lokaal en internationaal ecosysteem van partners in diverse sectoren. Samen werken we aan baanbrekende innovatie in toepassingsdomeinen zoals gezondheidszorg, slimme steden en mobiliteit, logistiek en Industrie 4.0, energie en onderwijs.

Imec is een vertrouwde partner van bedrijven, start-ups en universiteiten, en brengt meer dan 4.000 topwetenschappers uit meer dan 97 landen samen. Imec heeft zijn hoofdzetel in Leuven en R&D-groepen die verspreid zijn over een aantal Vlaamse universiteiten, in Nederland, Taiwan, de VS, en kantoren in China, India en Japan. In 2018 bedroegen de bedrijfsopbrengsten van imec 583 miljoen euro. Meer informatie op www.imec-int.com

Imec is a registered trademark for the activities of IMEC International (a legal entity set up under Belgian law as a "stichting van openbaar nut”), imec Belgium (IMEC vzw supported by the Government of Flanders), imec the Netherlands (Stichting IMEC Nederland, part of Holst Centre which is supported by the Dutch Government), imec Taiwan (IMEC Taiwan Co.), imec China (IMEC Microelectronics (Shanghai) Co. Ltd.), imec India (Imec India Private Limited) and imec Florida (IMEC USA nanoelectronics design center).