midx
/miDiagnostics haalt 14 miljoen euro op om zijn chip-gebaseerd diagnostisch platform sneller op de markt te brengen

Bestaande aandeelhouders en nieuwe investeerders, onder leiding van tech-ondernemer Urbain Vandeurzen en life-sciences-ondernemer Rudi Pauwels, zorgen voor de financiële ondersteuning

Met de technologie kunnen snelle testresultaten verkregen worden voor acute, chronische en epidemische ziektes, zoals voor toekomstige pandemieën

Voor meer informatie kan u contact opnemen met:

miDiagnostics

Marijke Van der Auwera

Director Strategic Marketing

info@midiagnostics.com

Consilium Strategic Communications (PR Adviser)

Amber Fennell

Jonathan Birt

Lucy Featherstone

Aidina Brownlow

midiagnostics@consilium-comms.com

Over miDiagnostics

miDiagnostics zet silicium-gebaseerde chiptechnologie in om compacte, snelle en gebruiksvriendelijke tests van labokwaliteit met ingebouwde connectiviteit rechtstreeks naar patiënt en arts te brengen. Door een nanofluïdische processor ingebouwd in een chip te combineren met een compact uitleessysteem kan miDiagnostics vrijwel elke biomarker meten in een gemakkelijk toegankelijk staal, zoals enkele druppels bloed via een vingerprik. Het bedrijf ontwikkelt een uitgebreide portfolio aan testen voor de screening, diagnose en monitoring van een brede waaier aan gezondheidsaandoeningen, zoals infectieziektes. Gestart uit een innovatieve samenwerking tussen imec, ’s werelds toonaangevende onderzoeks- en innovatiehub op het vlak van nano-elektronica en digitale technologie, en Johns Hopkins University, toonaangevend Amerikaans onderzoeks- en medisch centrum, wil miDiagnostics een snelle, uitgebreide en kosteneffectieve gezondheidsanalyse mogelijk maken vanop eender welke locatie. miDiagnostics werd in 2015 opgericht als een privébedrijf, en is gevestigd in Leuven.