Bilateraal onderzoek
Neem een voorsprong op je concurrenten dankzij een bilaterale samenwerking met imec.
Coöperatieve R&D samenwerking
Beperk je risico’s en verlaag je kosten door samen met andere bedrijven precompetitief onderzoek te voeren.
Voorbeelden
Verken de manieren waarop imec de toekomst verandert.
imec.istart
Wil je een versnelling hoger schakelen met je techstart-up? Klop dan aan bij imec.istart.
imec.xpand
Wil je met nanotechnologie de markt op? Imec.xpand ondersteunt je van begin tot eind.
Spin-offs
Verken hier de lijst van spin-offbedrijven van de Vlaamse innovatiehub voor nano-elektronica en digitale technologie.

imec.digimeter

Als techbedrijf moet je weten hoe je doelpubliek staat tegenover technologie. Daarom houdt de Digimeter de vinger aan de pols.

Brengt jouw bedrijf innovatieve digitale oplossingen op de markt? Dan is het nuttig om te weten hoe je potentiële klanten denken over technologie. 

Horen ze bij de early adopters, die elke innovatie omarmen? Of hebben ze net een hekel aan al die digitale nieuwlichterijen? Afhankelijk van het antwoord, moet jij je business-strategie aanpassen.

Alleen al daarom loont het om eens in de Digimeter te duiken.

Digimeter: jaarlijkse stand van zaken

In de Digimeter je de meest actuele stand van zaken rond media- en technologiegebruik in Vlaanderen. En de antwoorden op vragen zoals:

  • Hoe populair is streaming vandaag? En hoe verhoudt zich dat met uitgesteld en live kijken?
  • Op welke sociale media zitten welke leeftijdscategorieën van Vlamingen? En welke messagingdiensten gebruiken die?
  • Hoe staan de Vlamingen tegenover kunstmatige intelligentie?

De Digimeter verschijnt jaarlijks sinds 2009. De resultaten uit 2018 zijn gebaseerd op een bevraging van niet minder dan 4547 Vlamingen van minstens 16 jaar.

Peil je commerciële potentieel

Voor sommige technologieën is het vertrouwen van de consumenten cruciaal – denk maar aan AI, of producten en diensten die intensief gebruikmaken van persoonlijke data. De Digimeter volgt van nabij hoe dat vertrouwen evolueert. En is dus een goede eerste graadmeter voor de mogelijke adoptie van je product.

Wil je een nog scherper beeld van de houding van je doelpubliek ten opzichte van technologie? Of wil je je commerciële kansen verhogen door je gebruikers van meet af aan te betrekken bij je ontwikkelingsproces? Doe dan beroep op imec

Overzicht digimeters

Digimeter 2019

Sinds 2009 brengt de jaarlijkse imec.digimeter het media- en technologiegebruik in Vlaanderen in kaart. De resultaten zijn gebaseerd op imecs jaarlijkse enquête onder 2754 Vlamingen van 16 jaar of ouder.

Digimeter 2018

Sinds 2009 brengt de jaarlijkse imec.digimeter het media- en technologiegebruik in Vlaanderen in kaart. De resultaten zijn gebaseerd op imecs jaarlijkse enquête onder 4547 Vlamingen van 16 jaar of ouder.

Digimeter 2017

Sinds 2009 brengt de jaarlijkse imec.digimeter het media- en technologiegebruik in Vlaanderen in kaart. De resultaten zijn gebaseerd op imec’s jaarlijkse enquête onder 2345 Vlamingen van 15 jaar of ouder.

Digimeter 2016

Het imec.digimeter rapport brengt elk jaar het bezit & gebruik van media(technologie) bij Vlamingen in kaart. Het imec.digimeter onderzoek is uniek in zijn soort en houdt sinds 2009 systematisch een vinger aan de pols van de Vlaamse mediagebruikers.

Digimeter 2015
Digimeter 2014

Eva Steenberghs