Frequently asked questions

General

General Data Privacy Regulations (GDPR)

Welke gegevens verzamelt de Nervocity-applicatie?

Antwoord: De applicatie verzamelt enerzijds de locatie van de gebruiker (GPS) en anderzijds fysiologische metingen. Concreet zijn dit fysiologische metingen:

  1. hartslag (PPG, fotoplethysmograaf)
  2. huidtemperatuur
  3. zweetproductie (GSR, zweet) 
  4. snelheid (versnellingsmeter)

Inloggen voor de eerste keer

Welk e-mailadres moet ik opgeven bij het inloggen?

U moet hetzelfde e-mailadres gebruiken als het adres dat u hebt gebruikt om de eerste vragenlijst in te vullen.

Error / storingen

Nervocity combineert progressief onderzoek in wisselwerking met een experimentele studie. Er is al veel vooruitgang geboekt, maar we bevinden ons nog steeds in een fase waarin we moeten experimenteren en testen om te zien wat functioneert en wat juist niet.

Dit betekent ook dat niet alles al perfect werkt. We zijn ons er dus van bewust dat er tijdens het onderzoek enkele kleine fouten of problemen kunnen optreden.

Het goede nieuws is, dat we bekende fouten en problemen vrij snel kunnen oplossen. Als u een probleem ondervindt, controleer dan in onderstaande lijst of dit een bekende fout / storing is en hoe u deze kan verhelpen/ oplossen.

Helpdesk

Als de foutmelding/ storing niet in de onderstaande lijst staat, dan kunt u contact opnemen met onze helpdesk.

De slimme armband

De slimme armband wordt niet opgeladen.

  • Stuur een e-mail naar nervocity@imec.be zodat we op de hoogte zijn van het probleem. Wij nemen dan contact met u op.
  • Vermeld het nummer van het apparaat in de e-mail. U kunt dit nummer vinden op de witte sticker op uw apparaat. Het nummer is voorzien van een # en is ook terug te vinden op de laadkabel en de verpakking.

Ik krijg het volgende bericht op mijn slimme armband: “Missing samples”

  • Doe je slimme armband uit
  • Wacht tot de slimme armband zichzelf heeft uitgeschakeld.
  • Zet de slimme armband weer aan, door hem rond je arm te dragen.
  • Als het probleem zich opnieuw voordoet, herhaal dan deze stappen.

Ik krijg het volgende bericht op mijn slimme armband: “Failed to configure Bluetooth”

  • Dit bericht verschijnt wanneer uw slimme armband zichzelf inschakelt en tegelijkertijd probeert de Nervocity App een bluetooth-verbinding te maken met de slimme armband.
  • Doe je slimme armband uit en wacht tot deze is uitgeschakeld.
  • Zet uw Bluetooth uit op uw smartphone.
  • Zet je slimme armband weer aan (door hem aan je pols te dragen) en wacht 2 minuten.
  • Zet de Bluetooth van je smartphone weer aan.
  • Als het probleem zich direct weer voordoet, herhaal dan de bovenstaande stappen, maar wacht nog even voordat je de bluetooth van je smartphone weer aan zet.
  • Als het probleem zich later weer voordoet, herhaal dan de stappen.

Bericht op de armband: "Time + date not set!"

Deze error verdwijnt normaal gezien nadat je voor de eerste keer verbinding hebt gemaakt tussen de Nervocity applicatie en de slimme armband.

Indien het probleem zich nog steeds zou voordoen volg de volgende stappen:

  • Zet Bluetooth op je GSM uit
  • Haal de armband van je pols en wacht tot hij uit staat
  • Doe de armband terug aan → time + date not set error verschijnt opnieuw (1 à 2 min wachten zodat armband goed opgestart is)
  • Applicatie openen en login procedure volgen, bluetooth terug aan zetten
  • Wanneer gevraagd wordt in App om connectie te maken (na het selecteren van slimme armband nummer), bluetooth aanzetten op de slimme armband (klikken op linker knop)
  • In principe zou nu de connectie gemaakt moeten worden, waarbij ook automatisch de error “Time+date not set” verdwijnt

Het bluetooth symbooltje op de armband linksboven verdwijnt regelmatig.

Dit is normaal, de armband maakt systematisch verbinding met de app via bluetooth en niet continu, dit om batterij uit te sparen. U hoeft zich dus geen zorgen te maken indien het symbooltje op de armband verdwijnt.

Volgens mij kloppen de stressberekeningen niet/ik heb enkel oranje waarden.

Nervocity is een experimenteel onderzoek en de stress berekening algoritmes zijn nog aan het leren. Uw deelname en antwoorden op de vragen in de applicatie helpen dit te optimaliseren.

Er komt geen data binnen/Ik heb grijze waarden.

Eerst en vooral is het best om te checken of je bluetooth en WiFi/4G (internetverbinding) aanstaat en de armband opgeladen is. Je smartphone zelf heeft best ook niet te lage batterij.

Indien dit in orde is kan een oorzaak zijn dat je smartphone bewust probeert de applicatie in de achtergrond af te sluiten. Hiervoor kan je in de app instellingen van je smartphone naar Nervocity gaan en alles omtrent batterij optimalisatie e.d. afzetten.

Als deze stappen niet werken kan je pogen de app te herinstalleren volgens deze stappen https://www.imec.be/nl/nervocity/info-deelnemers.

Het lukt niet om aan te melden met de authenticatie code dat naar mijn mailadres is verstuurd.

Gebruik best een internetbrowser op je smartphone zoals Chrome of Firefox, het kan zijn dat de ingebouwde applicatie om op internet te surfen niet goed werkt.

Temperatuur op de armband klopt niet

De slimme armband meet de temperatuur op jouw huid. Die ligt lager dan wanneer je jouw temperatuur meet met een thermometer, omdat je jouw temperatuur meet aan de oppervlakte.

Wanneer je een thermometer onder je oksel of tong steekt, gaat die veel warmere waarden meten.

Hartslag op de armband klopt niet

Dit is een bekend probleem en gaat inderdaad enkel om een niet correcte weergave. Het is zo dat de info op het display van het horloge met een vertraging binnen komt.

Moet ik de armband ’s nachts dragen?

De armband hoef je s'nachts zeker niet aan te doen, we weten dat dit niet voor iedereen even prettig is om te dragen tijdens het slapen.

Batterij gaat niet lang mee

We zijn er ons van bewust dat de batterij snel leeg gaat, probeer de armband zolang mogelijk aan te doen en als je kan hem gedurende de dag op te laden. Indien dit niet mogelijk is draag dan de armband die delen van de dag dat je het actiefst ben.

Bluetooth wil niet connecteren

Indien hij geen verbinding met bluetooth kan maken zijn er twee mogelijke oplossingen:

1.

Zet Bluetooth op je GSM uit

Haal de armband van je pols en wacht tot hij uit staat

Doe de armband terug aan → time + date not set error verschijnt mogelijks (1 à 2 min wachten zodat armband goed opgestart is)

Applicatie openen en login procedure volgen, bluetooth terug aan zetten

Wanneer gevraagd wordt in App om connectie te maken (na het selecteren van slimme armband nummer), bluetooth aanzetten op de slimme armband (duwen op linker knop)

In principe zou nu de connectie gemaakt moeten worden, waarbij ook automatisch de error “Time+date not set” verdwijnt

Indien dit niet werkt kan het zijn dat door een eerdere connectie met de armband je smartphone niet opnieuw kan ‘pairen’ met de armband en dan kan je het volgende doen in de instellingen van je GSM zelf:

2.

Naar de bluetooth settings van je smartphone toestel gaan.

Als je chill+ daar in de lijst staat, ga je die best eerst daaruit verwijderen

Dit doe je door er op te klikken en vervolgens vergeten / forget drukken

Daarna op ‘Pair new device’ / Toestel koppelen drukken.

Vervolgens moet je ervoor zorgen dat bluetooth op de chill+ ingeschakeld is (door op linker knop te drukken).

Je zou dan de Chill+ moeten zien verschijnen & je kan er mee koppelen door er op te drukken.

Daarna de Nervocity app opnieuw openen, de chill+ selecteren, linker knop op chill+ drukken & dan zou de verbinding moeten lukken.

Ik hoop dat één van deze oplossingen het probleem oplost.

De applicatie

Ik heb per ongeluk de Nervocity Application (App) verwijderd. Hoe kan ik het opnieuw installeren?

  • Ga naar de Google Play-applicatie op uw telefoon
  • Zoek naar de App "Nervocity" van het " Imec Application Prototyping Team".
  • Download en installeer de NervoCity App zoals we dat deden tijdens het intakemoment.
  • Neem contact op met onze helpdesk als u ondersteuning wilt om de Nervocity App weer correct te installeren.

De Applicatie is gecrasht en wil niet herstarten.

  • Het development team wordt elke keer op de hoogte gesteld als de applicatie crasht, waarna de applicatie automatisch wordt geüpdatet.
  • Wacht 2 uur, tegen die tijd moet de applicatie geüpdatet zijn, en probeer het opnieuw.
  • Als het probleem na een dag nog niet is opgelost, neem dan contact op met onze helpdesk.

Ik ontvang geen (melding van) vragen in de applicatie.

De vragen worden getriggerd door uw gegevens die van de slimme armband naar de applicatie worden gestuurd. Controleer dat:

  • uw toestel heeft een actieve Bluetooth-verbinding met de slimme armband.
  • uw toestel is verbonden met het internet (WiFi of 4G),
  • uw slimme armband is opgeladen,
  • u heeft de Nervocity app-meldingen niet geblokkeerd,
  • u hebt de vereiste rechten van de app niet verwijderd.

Ik zie mijn stressniveaus niet in de applicatie.

  • Controleer dat u een werkende internetverbinding (4G of WiFi) heeft.
  • Zodra een internetverbinding tot stand is gebracht, moet u uw stressniveaus beetje bij beetje zien aankomen.
  • Als de verbinding zwak en dus traag is, zal het een tijdje duren voordat al je stressniveaus zichtbaar worden.

Ik zie twee meldingen die mij informeren dat “Nervocity is collecting data”.

Soms zie je twee meldingen in plaats van één. Dit is normaal en geeft aan dat zowel uw locatie als uw fysiologische gegevens worden verzameld.

Ik krijg een wit scherm te zien als ik “my questions” open.

Als uw internetverbinding nogal zwak en langzaam is, kan het enkele seconden duren voordat de vragen zijn geladen. Totdat de vragen geladen en zichtbaar zijn, wordt er een wit scherm getoond.