Bilateraal onderzoek
Neem een voorsprong op je concurrenten dankzij een bilaterale samenwerking met imec.
Coöperatieve R&D samenwerking
Beperk je risico’s en verlaag je kosten door samen met andere bedrijven precompetitief onderzoek te voeren.
Voorbeelden
Verken de manieren waarop imec de toekomst verandert.
imec.istart
Wil je een versnelling hoger schakelen met je techstart-up? Klop dan aan bij imec.istart.
imec.xpand
Wil je met nanotechnologie de markt op? Imec.xpand ondersteunt je van begin tot eind.
Spin-offs
Verken hier de lijst van spin-offbedrijven van de Vlaamse innovatiehub voor nano-elektronica en digitale technologie.
/Innovatiediensten/Innovatieforum: datagedreven optimaliseren van klantrelaties

Innovatieforum: datagedreven optimaliseren van klantrelaties

Leer hoe je je omzet vergroot door meer inzichten te verwerven uit klantendata.

Als ondernemer ken je ongetwijfeld deze gouden regel: het is zeven keer goedkoper om aan een bestaande klant te verkopen dan om er een nieuwe te vinden. Bovendien gaat ook dat laatste vlotter als je kunt uitpakken met een netwerk van tevreden klanten. Je klantrelaties onderhouden is daarom essentieel voor groei.

Maar hoe pak je dat aan? Zeker nu zoveel communicatie digitaal verloopt, is het een uitdaging om te achterhalen:

  • wie je klanten zijn
  • wat ze nodig hebben
  • op welk moment – en via welke weg – je ze bereikt

De sleutel ligt in het gebruik van objectieve data. Laat je inspireren door de manier waarop e-commercegiganten zoals Amazon het aanpakken. Ze analyseren het aankoopgedrag van hun gebruikers, spelen daarop in met persoonlijke suggesties en zetten bestaande klanten in als ambassadeurs om er nieuwe te vinden.

Natuurlijk zit jij niet op bergen data van aankoop- en surfgedrag. Maar ook uit een beperkte hoeveelheid gegevens kun je nuttige informatie putten. Als je het slim aanpakt. En dat leer je tijdens dit innovatieforum.

Lerend netwerk en individuele coaching

Tijdens vijf workshops in samenwerking met UNIZO ga je samen met andere ondernemers op zoek naar manieren om verdere stappen te zetten in jullie digitale ontwikkeling. Door middel van inspirerende cases en interactieve denkoefeningen leer je onder meer om:

  • je klanten op het juiste moment doeltreffend te aan te spreken
  • je tevreden klanten te stimuleren om opnieuw of extra aan te kopen
  • je bestaande klanten in te zetten als hefboom bij je zoektocht naar nieuwe
  • minder tijd de verliezen aan de follow-up van je klanten door je agenda efficiënter te beheren

Daarna duik je door middel van individuele coaching dieper in de specifieke uitdagingen voor jouw bedrijf.

Praktisch

Deelname aan dit innovatieforum kost € 850 per persoon. Na je inschrijving:

  • nodigen we je uit voor een intakegesprek van 1 uur
  • ben je welkom op de kick-off
  • volg je 4 avondsessies in februari en maart
  • nodigen we je na afloop uit voor de individuele coaching

Meer weten? Neem contact op met Birger Schrevens.