Noshaq
/Imec.istart, 's werelds nummer 1 start-up accelerator, komt naar La Grand Poste

Imec.istart, 's werelds nummer 1 start-up accelerator, komt naar La Grand Poste

Het imec.istart-programma uit Gent, onlangs uitgeroepen tot 's werelds beste universiteitsgebonden accelerator door UBI Global, breidt zijn activiteiten uit naar Wallonië. De eerste vestiging zal worden geopend in La Grand Poste in Luik. Dit markeert een belangrijke mijlpaal in de groei van het programma. Bovendien is er een nieuwe strategische samenwerking aangegaan met Noshaq om de ontwikkeling van tech-start-ups in heel België te bevorderen.

Over imec.istart

Imec.istart - imec's business accelerator - is de eerste investeerder en ondersteunende partner die jouw technologische startup helpt op te schalen. Het imec.istart programma biedt een breed scala aan diensten, zoals initiële financiële injectie (50.000 tot 250.000 EUR pre-seed financiering), persoonlijke coaching en mentoring, toegang tot technologie en kantoorfaciliteiten, toegang tot een breed (inter)nationaal netwerk van partners en investeerders en nog veel meer. Sinds de lancering in 2011 hielp imec.istart meer dan 290 tech startups op verschillende gebieden om zich te ontwikkelen tot duurzame ondernemingen.

Imec.istart werd verkozen tot 'werelds' beste acceleratie programma gelinkt aan een universiteit' door UBI Global

Startups die geïnteresseerd zijn om deel te nemen aan het 12-18 maand durende imec.istart acceleratieprogramma, kunnen hun aanvraag indienen tijdens onze Open Call maanden (september, januari en mei)

Met meer dan 5.500 medewerkers van overal ter wereld, topwetenschappers en experten in verschillende onderzoeksdisciplines, een zeer geavanceerde R&D infrastructuur, en een uitgebreid partnernetwerk van wereldleiders uit de hightech-industrie, farma, ICT, ... Vlaamse en internationale bedrijven, start-ups, de academische wereld en kenniscentra, is imec ‘s werelds grootste onafhankelijke onderzoekscentrum in nano-elektronica en digitale technologie. Imecs onderzoek omvat geavanceerde halfgeleidertechnologie en siliciumfotonica, oplossingen voor slimme gezondheidzorg, duurzame energie, duurzame mobiliteit en slimme steden, artificiële intelligentie, 5G-communicatie en sensortechnologieën en nog veel meer.

Imec zet zijn expertise en industrieel netwerk ook in om duurzame maatschappelijke impact in Vlaanderen te creëren. Zo ondersteunt imec zowel kleinere organisaties die over beperkte R&D-middelen beschikken als grotere bedrijven in hun innovatieproces. Imec draagt als strategisch onderzoekscentrum en actieve speler in netwerkorganisaties en sectorfederaties bij aan het innovatienetwerk in Vlaanderen door de publieke sector, overheden en bedrijven in Vlaanderen samen te brengen, de uitwisseling van open data mogelijk te maken, en kennisuitwisseling te stimuleren.

Imec heeft zijn hoofdkantoor in Leuven, onderzoeksgroepen verspreid over de Vlaamse universiteiten, in Nederland en de VS, en vertegenwoordiging in 3 continenten. In 2022 bedroegen de bedrijfsopbrengsten van imec 846 miljoen euro.

Over Noshaq

Noshaq is een investeringsfonds en projectontwikkelaar met een portefeuille van 474 bedrijven en een aandelenkapitaal van €700 miljoen. Noshaq is de referentie financiële partner voor de oprichting en ontwikkeling van KMO's in de regio Luik. In de loop der jaren heeft Noshaq verschillende financieringsinstrumenten ontwikkeld die volledig aansluiten bij de behoeften en trends van de markt, evenals haar strategie. Alle diensten die door Noshaq worden aangeboden, zijn altijd ontworpen volgens de behoeften en eisen van de klant-investeerder. Het doel is ervoor te zorgen dat we te allen tijde een hefboomeffect hebben op de ontwikkeling van het bedrijf van de klanten.

www.noshaq.be