Bilateraal onderzoek
Neem een voorsprong op je concurrenten dankzij een bilaterale samenwerking met imec.
Coöperatieve R&D samenwerking
Beperk je risico’s en verlaag je kosten door samen met andere bedrijven precompetitief onderzoek te voeren.
Voorbeelden
Verken de manieren waarop imec de toekomst verandert.
imec.istart
Wil je een versnelling hoger schakelen met je techstart-up? Klop dan aan bij imec.istart.
imec.xpand
Wil je met nanotechnologie de markt op? Imec.xpand ondersteunt je van begin tot eind.
Spin-offs
Verken hier de lijst van spin-offbedrijven van de Vlaamse innovatiehub voor nano-elektronica en digitale technologie.

Innovatiesprints

Laat je innovatie-idee uitdagen door een multidisciplinair team van experts. Zo sta je sterker in je schoenen vóór je de markt bestormt.  

Zie je een concrete kans voor innovatie? En wil je snel én onderbouwd testen of het sop de kool wel waard is? Dan is de imec-innovatiesprint wat je zoekt.

Jij zorgt zelf voor het innovatieteam. Imec neemt de rol van coach en mede-uitvoerder op zich. Dat betekent dat imec:

  • handvaten voor de verschillende onderzoekstappen voorziet
  • de sprint master en nodige domeinexperten aanlevert

In vijf dagen zeker van je stuk

In dit gebalde format doorlopen we samen in amper vijf dagen de diverse onderzoeksactiviteiten: 

  • Dag één dient om de sprint challenge scherp en helder te krijgen: we dagen je ideeën volop uit. 
  • Tijdens dag twee valideren we de meest kritieke aannames met je belangrijkste potentiële gebruikers en andere stakeholders. 
  • Op dag drie werken we de innovatie verder uit.
  • Dag vier staat in het teken van het simuleren van een prototype en het opstellen van een testprotocol. 
  • Op de laatste sprintdag presenteren we je prototype aan mogelijke gebruikers. 

Multidisciplinaire aanpak

De kracht van de innovatiesprint zit hem in de combinatie van een korte doorlooptijd met een multidisciplinair team dat snel, maar onderbouwd beslissingen neemt. 

Dat zorgt ervoor dat je vanuit verschillende expertises input verzamelt. En dat je op korte termijn je meest kritieke aannames inzake je oplossing en je potentiële doelgroep valideert. Eindresultaat? Een heldere go/no go-beslissing als startschot voor je succesverhaal.

Iets voor jou?

Neem snel contact op

Birger Schrevens

This website uses cookies for analytics purposes only without any commercial intent. Find out more here. Our privacy statement can be found here. Some content (videos, iframes, forms,...) on this website will only appear when you have accepted the cookies.